Frakt och leverans

Fraktkostnader
Alla beställningar levereras fraktfritt. Vid byten och returer debiteras Postnords avgifter.

Leveranstid
Om leveranstiden överstiger den normala leveranstiden blir du meddelad om försening. Du har rätt häva ditt köp utan kostnad vid sådan försening. Di Tiglio råder inte för omständigheter som ligger utanför vår kontroll och kan inte ansvara för förseningar som uppstår på grund av att Postnord inte fullgör sitt åtagande i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumentlagstiftning.

Leverans med Postnord MyPack Collect
Ditt paket levereras med Postnord Varubrev till ditt närmaste ombud. Du kan för närvarande inte välja eller ändra ombud. Beställningar som vi tar emot före kl 14.00 skickas från oss samma dag. Leveranstiden är normalt 1–3 vardagar. Leverans sker bara till adresser i Sverige. När din beställning är skickad från oss får du ett e-postmeddelande med paketets kollinummer. Du kan söka din leveransstatus på Postnords hemsida www.postnord.se. När ditt paket ankommit till ombudet får du ett sms-meddelande med paketets id-nummer. Du måste ha med dig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Om någon annan än beställaren ska hämta ut paketet måste den personen kunna visa både sin egen och beställarens legitimationer.

Di Tiglio ansvarar för att leveransen kommer fram till utlämningsstället. Du som kund ansvarar för att adressen som lämnas vid beställningen är korrekt.

Under högsäsong och större helger kan leveranstiden bli något längre. Om leveransen försenas och vi inte kan hålla normal leveranstid meddelar vi dig detta. Du har vid en sådan försening rätt att häva köpet utan kostnad.

Vid mottagen leverans ska du som kund kontrollera att varorna stämmer överens med det du har beställt. Om det föreligger fel i leveransen skall du omedelbart meddela oss detta genom att kontakta kundtjänst på kundservice@ditiglio.se.

Om paketet är skadat när du hämtar ut det ska du anmäla det hos ditt Postnord-ombud på plats.